Leverans

Så snart en vara är på väg till dig får du en bekräftelse via mejl. Skulle någon vara inte finnas i lager delar vi upp din order och skickar varorna som finns hemma direkt. Skulle en produkt vara restnoterad meddelar vi dig omgående så kan du antingen avbeställa den eller vänta på den, självfallet står SpaService.se för den extra fraktavgiften som ev. uppkommer vid delleverans.

Levererade varor tillhör SpaService.se till dess att full betalning har skett. Om leveransförsening äger rum utöver utlovad leveranstid har konsumenten rätt att häva sin beställning. Om detta skulle inträffa kontakta oss skriftligt via emejl: order@SpaService.se


Leverans inom Sverige

Varorna skickas med Schenker till ett ombud i ditt område. Du kommer att få en avisering via SMS eller E-post när ditt paket finns att hämta, normalt två arbetsdagar efter att paketet skickats ifrån SpaService.se. vi skickar våra varor dagligen för snabb leverans.

  • SMS-avisering
    Du får ett SMS från Schenker samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. Efter kl 17 den dagen bör det vara hos ditt ombud. I SMS:et finns en kortare variant av ditt kollinr och en pin-kod som du behöver ha med dig. Påminnelse via SMS går ut dag 3 samt en pappersavi dag 10.
  • E-mejl-avisering
    Du får ett e-mejl från Schenker samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. Efter kl 17 den dagen bör det vara hos ditt ombud. I mejlet finns en kortare variant av ditt kollinr/löpnummer och en pin-kod som du behöver ha med dig. Påminnelse via e-mejl går ut dag 7.

Leveranstid

Vi har mycket produkter på lager, men om vi inte har det du behöver beställer vi direkt från våra leverantörer för att kunna hålla så låga priser som möjligt. Normal leveranstid är 7-10 arbetsdagar om varan finns hos leverantören, vissa delar kan ta upp till 14 dagar. Maila eller ring gärna för ett mer exakt leveransdatum. Vi reserverar oss för att vissa produkter kan vara slut. Skulle endast en del av beställningen finnas levererar vi hela din beställning när den slutsålda varan åter kommer in i. Vi anlitar Schenker som transporterar våra försändelser. Varorna kommer till det utlämningsställe som ligger närmast dig.


Skadat gods

Om varan skadats under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.


Outlöst paket

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget/Posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Vi skickar då ut en faktura till dig som ska betalas inom 15 dagar netto.

Vi använder oss av kakor för att erbjuda våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du användning av kakor.